top of page
  • Eco Auto team

Technológia batérií v Nissane Leaf


Keď v roku 2011 debutovala prvá genrácia Nissanu Leaf, rýchlo sa stal tento elektromobil najpredávanejším. Určite v tej dobe prispel k tomu aj fakt, že konkurencia v oblasti elektromobility nebola taká veľká.

Dá sa povedať, že najväčšie ťažkosti z pohľadu ešte väčšieho predaja robilo Nissanu Leaf rozsah dojazdu a životnosť batérie. Po vyriešení týchto problém v rámci 1. generácie Nissanu Leaf sa spoločnosť Nissan začala zameriavať na batériu (akumulátor) v novom modeli.

Nissan Leaf

Aby Nissan Leaf mohol zvýšiť svoj dojazd, Nissan takmer zdvojnásobil kapacitu batérie Nissanu Leaf z 24 kWh (30 kWh v posledných modelov 1. generácie) až na batériu s kapacitou 40 kWh, pričom objemovo bola batérie na rovnakej objemovej úrovni ako v 1. generácii Nissanu Leaf.

Nissan Leaf s akumulátorom o kapacite 40 kWh

Akumulátor má o 67% väčšiu kapacitu a o 37% vyšší výkon v porovnaní s rokom 2010, pričom je len o 0,9 mm hrubšia.

Kovové články z niklu mangánového kobaltu Nissan používa v najnovšej batérií 40 kWh. Taktiež nový akumulátor disponuje novou vrstvenou molekulárnou štruktúrou, ktorá je lacnejšia a dodáva väčšiu silu ako bunky oxidu lítneho mangánu v pôvodnej batérii Nissanu Leaf.

Nissan Leaf bateria

Batéria má stále 192 článkov, ale sú usporiadané v 24 moduloch s ôsmimi článkami, namiesto 48 modulov, ktoré boli len v 4 článkoch. Taktiež aj konštrukcia novej batérie prešla svojou aktualizáciou.

Čo je zaujímavosťou je, že nabíjanie Nissan automaticky spomaľuje, pokiaľ je Leaf rýchlo nabíjaný niekoľko krát za sebou. Tým zabezpečil Nissan zníženie degradácie batérie, i keď mierne predlžuje čas potrebný na nabitie v prípade ak ideme na veľmi dlhé trasy.

V roku 2019 očakávame príchod Nissanu Leaf s akumulátorom o kapacite až 60 kWh, čím sa Leaf stane ešte viac konkurencieschopný aj oproti elektromobilom ako Tesla.

208 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page