Elektromobily ako také sú s nami už dlhšiu dobu, takže z rôznych dostupných zdrojov vyplýva, že kapacita batérie aj po viac ako 150 000 km neklesá o viac ako 10%. Závisí to samozrejme od viacerých faktorov, ale už len skutočnosť, že výrobcovia poskytujú až 8 ročnú záruku, nám dáva istotu, že sa na batérie môžeme spoľahnúť.
Pokles kapacity batérie ešte samozrejme neznamená, že aj naďalej nemôžeme používať elektromobil, ale iba fakt, že to v prevažnej miere ovplyvní dĺžku dojazdu, ktorý sa zníži v korelácii so zníženou kapacitou batérie.
Cena nových batérií sa pohybuje v rôznych cenových úrovniach a naozaj závisí od konkrétneho elektromobilu a pri elektromobiloch typu Fiat 500e, či Nissan Leaf je to rozpätie od 4 000 € do 9 000 €.
Podobný pohľad sa nám poskytne aj pri autách, ktoré sú poháňané spaľovacím agregátom. Aj pri nich sa môže kľudne stať že po 150 000 km sa nedoplatíte pri rôznych opravách nakoľko potenciálnych nebezpečenstiev na poruchu sú v klasickom vozidle omnoho väčšie ako v elektromobile, čo platí najmä pre naftové agregáty.
Keď si zoberiete, že batéria má životnosť na úrovni 1500 - 2000 nabíjacích cyklov a na jedno nabitie prejdete v priemere cca. 250 km, potom len z tohto jednoduchého prepočtu vám vyplynie, že batériu je treba vymeniť po najazdení 400 000 až 500 000 km. Z takýchto hodnôt vyplýva, že batéria je určite položka síce nákladná, ale určite "prežije" počas celej životnosti elektromobilu. Položte si sám sebe otázku, koľko km najazdíte a pri koľko km v priemere vymieňate svoj automobil za nový.
Takže argumentovať drahou batériou je síce možné, ale určite by to nemalo odrádzať od kúpy elektromobilu.
Budeme vďační za vaše prípadné komentáre k článku.